Kø er det verste han vet selv. Derfor setter butikksjef Tony Gabrielsen seg i kassa med en gang det er antydning til opphopning i butikken.
– Jeg prøver å sitte minst mulig på kontoret og være mest ute i butikken. Både kundene og ansatte skal se meg. Så klarer jeg nok ikke si hei til alle de 2500 kundene som er innom i løpet av en dag, men til noen av dem, ler Gabrielsen, som er tillitsvalgt for butikksjefer og salgssjefer i Coop Øst.

Målet er at alle skal trives på jobb
Han brenner for stort vareutvalg og godt ferskvaretilbud til kundene. Og med en omsetning i fjor på 102 000 000 millioner kroner, tyder det på at det settes pris på. Gabrielsen har vært butikksjef på Mega Bøler i fem år, og mener selv han har en mer variert og spennende jobb enn hva mange kanskje tror.
– Ingen dag er lik, og det er høyt tempo hele tiden. Målet mitt er også at alle skal trives på jobb, derfor er samarbeid og tilstedeværelse viktige stikkord. Derfor er jeg også innom butikken hver lørdag, for å være til stede når vi har størst besøk. Det tror jeg flere setter pris på, sier Tony Gabrielsen.
Dagen starter. Noe av det første Tony Gabrielsen gjør, er å hilse på de andre ansatte i butikken, før han gjør klart til møte med avdelingslederne. Her er han sammen med butikkansatt Lucas Miller (f.v.), gruppeleder kasse Mehwish Minhas, gruppeleder frukt og grønt Adnan Ahmad og Arve Jensen, pensjonert ferskvaresjef.
Møte med Findus-representant. Hver fjortende dag kommer konsulenter fra Findus innom butikken for å sjekke at det er nok av varene deres i butikken, og at de ligger der de skal. Her benytter også Øystein Gjøs sjansen til å diskutere neste kampanje med Tony Gabrielsen.
Klart til Sjømatuke! Hver mandag må Gabrielsen sørge for å få på plass materialet som skal synliggjøre ukas kampanje. – Sjømatukene er veldig populære, så da er det viktig at vi er så synlige vi bare kan, sier Gabrielsen.
Sitter i kassa! Hver dag kommer nesten 200 elever fra Bøler og Ulsrud skoler innom butikken. For å unngå lange køer, hjelper Gabrielsen alltid til i kassa. – Kø er det verste jeg vet, og da regner jeg med det er slik for kundene også.
Møte med vaktmesteren. Alt handler om å gjøre det så enkelt som mulig for kundene. Gabrielsen lurer derfor på om det er mulig å fjerne inngangsportene til butikken. Det er det vaktmester Steinar som har svar på. – Når du har butikk på et senter, er du avhengig av godt samarbeid med både vaktmester, senterleder og senterformann, forteller Gabrielsen.