

– Det handler mest om å ha målrettet fokus. Man må jobbe for å nå de målene en har satt seg, og ha fokus på å bygge nettverk. Det har gått via jobben som service-arbeider i et heismontørfirma, til service og montasje, og deretter salg og prosjektering av løfteplattformer, før jeg begynte som avdelingsleder for feltservice i Fluid Control AS for to år siden. Nåværende stilling har jeg hatt siden tidlig i 2014.
– Stort sett en fordel. Jeg har det i meg at jeg liker å se en prosess før jeg tar den inn 100 prosent. Det har jeg fra elektrikerdagene. I min bok fungerer det å se og forstå noe som skjer, bedre enn visualisering. Utfordringen oppstår selvsagt når en prosedyre er utelukkende teoretisk.
– «Hva kan jeg som leder gjøre for at andre lykkes best mulig?» For meg handler det i stor grad om å være tydelig og å vise gjennomføringsevne. Kommunikasjonen må være klar begge veier, slik at forventningene innfris når oppgaver løses.
– Jeg må stoppe meg selv noen ganger når jeg merker at jeg konkluderer at «kollegaen min gjør nok sånn og sånn, fordi det er det jeg hadde gjort.» Heldigvis er ingen av oss like og vi tenker alle ulikt. Men noen ganger glemmer man å ta andres perspektiv. Det er en kontinuerlig prosess, og jeg må jobbe med meg selv hver dag for å bli best på dette.
– Når jeg må levere for kunden eller organisasjonen på kort tid, og teamet må kaste seg rundt. Det gir meg et deilig sug i magen.