Gabrielsen er en visjonær leder med en sterk forståelse for hvordan man kan utnytte teknologi for å drive vekst og effektivitet.
God ledelse setter tydelig retning og visjon for organisasjonen.
God ledelse for meg handler om å balansere det å sette en tydelig retning og visjon for organisasjonen, samtidig engasjerer, skaper utvikling og trivsel hos de ansatte. Min ambisjon som ledere er jo at organisasjon og den enkelte ansatte skal ha løpende utvikling og ha muligheten ta ut sitt potensiale.
Å være til stede, være veldig tilgjengelig og ha tett løpende kommunikasjon i det daglige. Tror det er viktig å ha løpende kommunikasjon på en uformell måte, så det blir gode løpende dialoger og ikke formell rapportering. Gjennom det fange opp muligheter og problemstillinger som kan raskt tas tak i, eller dele informasjon som kan være relevant for andre i organisasjon, slik at vi gir oss selv bedre muligheter til å ta gode beslutninger.
Å delegere ansvar og lede gjennom de jeg har gitt et ansvar, samtidig gi dem trygghet, full tillit og støtte dem jeg har gitt ansvar, innenfor de rammene vi er enige om. Bygge en kultur der man får til resultater som et team, og fokus på at vi er gjensidige avhengig av hverandre.
Har vært heldig å få jobbe med mange gode ledere som har gitt meg inspirasjon og erfaringer som jeg ofte reflekterer over og bruker aktivt, både i arbeidslivet og gjennom idretten. Den kraften og det du kan få til i et team med ulike individer, som evner og jobbet godt sammen, er veldig motiverende å være en del av.
Helt klart det å balansere å være tålmodig og gi organisasjonen nok tid til å se resultater av de beslutningene man jobber etter, kontra det å bli for utålmodig og skape for mye friksjon når man ikke opplever raskt nok progresjon.
I tillegg handler det om å skaffe seg nok innsikt, unngå å bli for navlebeskuende i egen virksomhet og hverdag.
God fagkunnskap og innsikt gir ofte troverdighet og tillit hos de ansatte.
Det henger jo ofte sammen og viktig å følge med og utvikle seg på begge områdene. Graden av det henger litt sammen med størrelsen på organisasjon. God fagkunnskap og innsikt gir ofte troverdighet og tillit hos de ansatte. Jo større organisasjon er jo viktigere blir faget ledelse, da du ofte har gode fagfolk rundt deg.
Absolutt, det er viktig, nyttig og inspirerende å få inn andres perspektiver og erfaringer, så man ikke blir distansert fra hva som skjer utenfor sine egne ‘vegger’.
Har ikke noe enkelthendelse, er vel gradvis erfaring opparbeidet seg gjennom årene. Generelt så ligger det mest læring og personlig utvikling, når ting har vært utfordrende, får det litt på avstand og kan se tilbake på det fra et fugleperspektiv.
MedlemsfordelerSom medlem i Lederne får du trygghet i arbeidshverdagen, faglig utvikling og et stort nettverk. I tillegg får du lav boligrente, gode forsikringstilbud og andre rabatter. |
---|