Avdelingsmøtene for alle de 18 avdelingene i Lederne er nå ferdigstilte, og forbundsleder Ingvartsen har mye positivt å si om utviklingen.
Det er dumt å betale mer enn du må. Vi har møtt et medlem som har benyttet seg av bankfordelen hos Nordea, og sparer mye. Han har en tydelig oppfordring til andre medlemmer: Det er mye penger å spare på å ta en telefon til banken.
Årets lønnsoppgjør er i gang, og Lederne følger utviklingen tett for å gi våre medlemmer oppdatert og relevant informasjon. Årets oppgjør er et mellomoppgjør, noe som betyr at det kun forhandles om lønn og ikke om andre bestemmelser i tariffavtalene. På denne siden finner du oppdatert informasjon om lønnsoppgjøret, hva det betyr for Ledernes medlemmer, og hva som venter fremover.
Zaira Guzman-Larssen er svensk-colombiansk og kom til Norge i 2009. Hun er ikke redd for nye utfordringer og har hatt flere karriereskift. Også på fritiden har hun mange jern i ilden. Hun er gift, mamma til en jente på sju år, og trener opp sin rottweiler til å bli redningshund.
Lederne har kommet til enighet med Offshore Norge i årets sokkeloppgjør. – Vi er fornøyde med at enighet er oppnådd, og at vi har fått fremforhandlet et godt resultat for våre medlemmer, sier Ledernes forbundsleder, Audun Ingvartsen.
Mandag 12. mai starter forhandlingene mellom Lederne og Offshore Norge for Sokkeloverenskomsten. Det er satt av én dag til forhandlingene, som gjennomføres i Stavanger.
Bruken av kunstig intelligens (KI) i norsk arbeidsliv er et hett tema for tiden, men mange er usikre på hvordan man skal ta det i bruk. En av sektorene som kan ha stor nytte av KI er den kommunale, og spesialrådgiver i Kommunesektorens organisasjon (KS), Jens-Petter Berget, gir deg gode eksempler på det.
Professor i spesialpedagogikk ved Universitetet i Agder (UiA), Ingrid Lund, har i løpet av de siste årene ledet et stort forskningsprosjekt om barnehage- og skolemiljø. Resultatene gir gode indikatorer på hva som skal til for å oppnå et godt barnehagemiljø.
Som butikksjef og leder i varehandel er det helt essensielt å ha innsikt i kundereisen og hvordan den har forandret seg de seneste tiårene. Man må forstå hvor den fysiske butikken er plassert i en slik reise siden dagens kundereise er både lengre og mer digital enn tidligere. I tillegg handler det i like stor grad om å forstå de ulike målgruppene den enkelte butikkjede har. Noen oppsøker sjelden et fysisk utsalgssted, mens en andre utelukkende handler i fysiske butikker. Varehandel som fagfelt er komplekst og fantastisk spennende!