

Danske Bank har igangsatt en prosess for et mulig salg av den delen av virksomheten som knytter seg til personmarkedet. Det jobbes med å finne gode løsninger for kundene. Mer informasjon vil bli gitt så snart som mulig.
Under følger spørsmål og svar fra Danske Bank.
Q: Hvilke kunder blir berørt?
A: Alle kunder i personmarkedet, inkludert Private Banking.
Q: Hva betyr dette for mitt kundeforhold i Danske Bank?
A: Ingenting endres for deg som kunde nå, og du kan forvente de samme tjenestene og produktene i en lang tid fremover. Vår viktigste prioritet nå er å finne et nytt hjem for våre kunder hvor alle behov vil bli tatt vare på. Vi gir deg beskjed så snart vi vet mer.
Q: Trenger jeg foreta meg noe?
A: Nei, du trenger ikke foreta deg noe. Ingenting endres for deg som kunde nå, og du kan forvente de samme tjenestene og produktene i en lang tid fremover. Vår viktigste prioritet nå er å finne et nytt hjem for våre kunder hvor alle behov vil bli tatt vare på. Vi gir deg beskjed så snart vi vet mer.
Q: Kan jeg fortsatt betale med bankkortet mitt i Danske Bank?
A: Ja, du kan fortsette å betale med bankkortet ditt som normalt. Du kan forvente å bruke de samme tjenestene og produktene i en lang tid fremover.
Q: Jeg er Lederne-medlem, hva skjer nå?
A: På kort sikt skjer det ingen endringer i samarbeidet mellom foreningene og Danske Bank. Foreningene har vært, og er fortsatt, viktige partnere for oss i Danske Bank. Avtalene som løper mellom oss, gjelder uavhengig av dagens pressemelding.
Q: Er Private Banking en del av denne prosessen?
A: Konsernet ønsker å selge all virksomhet knyttet til håndtering av personkunder, i dette inngår Private Banking. Private Banking håndterer også en del selskaper. Hvorvidt disse følger med er for tidlig å konkludere med, og vil være en naturlig dialog å ha med en potensiell kjøper.
Q: Våkner jeg plutselig opp med nye priser?
A: Nei, salg av personmarkedet påvirker ikke dine priser. Ved prisendringer forholder vi oss til gjeldende varslingsfrist på 8 uker. Vår viktigste prioritet nå er å finne et nytt hjem for våre kunder hvor alle behov vil bli tatt vare på. Vi gir deg beskjed så snart vi vet mer.
Q: Jeg har nettopp søkt om boliglån hos Danske Bank, hva skjer med søknaden min?
A: Søknaden din vil fortsatt bli behandlet. Ingenting endres for deg som kunde nå, og du kan forvente de samme tjenestene og produktene i en lang tid fremover.
Q: Hvor lenge tar det før Danske Bank selges?
A: Vi er i samtaler med mulige kjøpere, og vil gi en oppdatering på dette så snart vi vet mer.
Q: Jeg har finansieringsbevis/nybygg/ prosjektert bolig hos dere, kan jeg fortsatt bruke dette?
A: Ja, det kan du. Banken opererer som normalt. Ingenting endres for deg som kunde nå. Du kan forvente å bruke de samme tjenestene og produktene i en lang tid fremover.
Q: Jeg har avtalt et møte, hva skjer nå?
A: Møtet ditt vil bli gjennomført som avtalt. Vi vil ta kontakt i henhold til avtalt møtetidspunkt. Alle bankens prosesser går som normalt.
Q: Hva skjer med fastrenteavtalen?
A: Fastrenteavtalen løper som normalt. Ingenting endres for deg som kunde nå, og du kan forvente de samme tjenestene og produktene i en lang tid fremover.
Q: Nå som Danske Bank skal selges er det vel liten grunn for meg som privatkunde å bytte bank til dere?
A: Vi står helt på startstreken av denne prosessen, og det er ingenting som vil endres for deg som kunde hos oss nå. Du kan forvente de samme tjenestene og produktene i en lang tid fremover. Vår viktigste prioritering fremover vil være å finne et nytt hjem for våre kunder, der du vil bli godt ivaretatt og fortsatt ha konkurransedyktige vilkår på lik linje med det du har hos oss i dag.
Q: Overtakelse av bolig, hva skjer nå?
A: Banken opererer som normalt. Ingenting endres for deg som kunde nå. Du kan forvente å bruke de samme tjenestene og produktene i en lang tid fremover.
Q: Hva skjer med mine innskudd?
A: Pengene dine er trygge hos oss. Banken opererer som normalt. Ingenting endres for deg som kunde nå. Du kan forvente å bruke de samme tjenestene og produktene i en lang tid fremover.