

Vi tok en prat med forsikringsmegler Ellen Lindén Døviken om helseforsikringen som er tilgjengelig for Ledernes medlemmer.
– Hva er det beste med denne forsikringen?
Det viktigste er å få rask hjelp ved sykdom, smerter og andre plager, og at utgiftene til dette dekkes. Du er garantert hjelp innen 10 dager.
– Hvilken dekning er mest brukt i disse dager?
– Fysikalsk behandling er mest brukt, både i disse dager og ellers. Online-legen er også en viktig dekning som mange er glade for.
– Det finnes en online-lege, hvordan fungerer dette?
– Du logger inn i Bli Frisk-appen og klikker på online-legen. Da får du en videosamtale med norsk lege i løpet av kort tid. Gratis er det også, for både medlemmet som har forsikringen, ektefelle/samboer og barn. Medlemmene som har prøvd dette er veldig godt fornøyd med rask hjelp og å slippe å reise til fastlegen mens barnet eller en selv er syk.
– Må man kjøpe helseforsikringen for hvert enkelt familiemedlem eller gjelder det for hele familien?
– Helseforsikringen gjelder for den som kjøper den. Vi tilbyr foreløpig helseforsikring bare for medlemmet, og ektefelle/samboer. Online-legen gjelder likevel for alle, også barna.
– Hvordan melder man inn en skade, er det en slags svargaranti?
Ved behov for behandling, MR, operasjon, spesialist eller annet som dekkes av forsikringen, logger du deg inn i Bli Frisk-appen og melder skaden. Du blir raskt fulgt opp, og er garantert behandling innen 10 virkedager.